Thursday, December 29, 2011

SURAT PADAMU



Ya Allah,aku banyak berdosa padaMu, Kau ampunilah aku..
Ya Muhaimin..Sangat sedikit ku bersyukur akan nikmatMu.. maafkan aku..
Kadangkala Cintaku pada dunia dan insan membuat aku lupa akan CintaMu..
Sedangkan Engkau tidak pernah melupakan makhlukMu walau sedetik, ampuni aku Ya Rahman..
Seringkali aku tidak redha dan bersedih akan ujianMu,ampuni aku Ya Rahim..
Jahilnya diri ini yang jauh dari CintaMu..


Terima kasih Ya Allah,
Terima kasih kerana menyedarkan ku atas keterlampauanku mengejar dunia,kelalaianku sebagai hambaMu..
Terima kasih atas ayat cintaMu padaku yang mengingatkan ku dunia ini hanya sementara..
Alhamdulillah Kau sentiasa mengingatkan ku tentang kematian..
Hamba ini amat hauskan kenikmatan syurgaMu..
Aku tidak sanggup dicampakkan ke nerakaMu Ya Allah..
Pedihnya azab neraka itu,tak dapatku bayangkan tak mampu aku hadapinya..
Lindungi aku dari seksa nerakaMu Ya Rahman..


Ku mohon padaMu,tuntuni aku di atas jalan yang lurus,jalan ke syurgaMu..
Berkati dan rahmatilah hidupku,keluargaku serta sahabatku di duniaMu ini..
Cintai aku pada CintaMu Sang Pencipta yang abadi..
Cintai aku juga pada hamba yang mencintaMu lebih dari isi dunia..
Agar bertambah Cintaku padaMu..
Kuatkanlah iman ku yang lemah ini Tuhanku..
Agar kekal teguh ku di jalanMu walau sekuat mana pun badai melanda..
Amin Ya Rabbal A'lamin..

No comments:

Post a Comment